wtorek, 7 listopada 2017

BW#17 Ten z ojcem chrzestnym mojej miłości do kina

Siedemnasty odcinek podcastu Brzuch Wieloryba jest wyjątkowy i cieszę się niezmiernie, że udało mi się go nagrać. Jest to kolejny odcinek, w którym mam przyjemność gościć kogoś, kto ma  wiedzę filmową i dużo wspomnień o czasach, do których tutaj często się odwołuję, czyli do przełomu lat 80tych i 90tych, kiedy to budziła się moja miłość do filmu. Gościem tym jest Dawid Gryza, którego osoba, festiwal filmowy KOCHAM DZIWNE KINO który od lat tworzy w Pabianicach oraz kameralne pokazy WIDEO ZŁO były niejednokrotnie przywoływane na łamach podcastu.

Na temat odcinka wybrałem nieprzypadkowo WYKIDAJŁO. Tytuł ten bardzo mocno łączy się z osobą mojego gościa. Po pierwsze jest to jeden z ulubionych filmów Dawida, po drugie - tak jak wiele, wiele filmów po raz pierwszy obejrzałem go właśnie dzięki niemu.

ROAD HOUSE to film, który chyba spokojnie mogę nazwać taką kropką nad "i" jeżeli chodzi o kino akcji lat 80tych. Małe miasteczko do którego przybywa główny bohater - specjalista w swojej dziedzinie, jeden z najlepszych ochroniarzy klubowych w US&A. Zabiera się za wprowadzanie porządków w lokalu, ale okazuje się, że miejsce w którym pracuje odzwierciedla problemy samego miasteczka. Jest tutaj dużo mordobicia, romans, świetna muzyka oraz prawdziwi bohaterowie, którym z całego serca widz kibicuje.

Zachęcam was do wysłuchania podcastu. Dawid sypie anegdotami jak z rękawa, a i sama rozmowa poszła w kierunku, którego się nie spodziewałem. Jest o przyjaźni, miłości i prawdzie, które wychodzi z ekranu.

info:
Wykidajło na FilmWeb
Wykidajło na IMDb


Wykidajlo (1989) on IMDb
Przyjemnego słuchania!

plik mp3 do ściągnięcia (czas: 44 min 34 sek)